Bilde av Biologen

Badeparken i Drøbak

Badeparken har en særstilling i Frogn samfunnet med røtter helt tilbake til 1800-tallet, og er vårt felles eie.

Vi har et stort ansvar for å vedlikeholde og verne parken i et kulturhistorisk perspektiv. Dette er nedfelt i en egen forvaltning- og skjøtselsplan som sikrer verneverdiene og det biologiske mangfoldet i parken i et langsiktig perspektiv. Parken er statlig sikret, noe som medfører en forpliktelse til at forvaltning og videre utvikling av parken skal være basert på kunnskap om parkens kulturverdier, og at den skal opprettholdes som et sted hvor befolkningen og turister søker fysisk aktivitet, rekreasjon og kultur –og naturopplevelser. Parken er også en arena for tilpassede kulturarrangementer i tillegg til å være en levende historiebok for Drøbak.

Frogn Arbeiderparti vil:

• Følge oppområdeplanen for «Gamle Drøbak» og sikre en bærekraftig og helhetlig forvaltning i tråd med formålet i planen.

Er du enig med Frogn Arbeiderparti om Badeparken i Drøbak?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker