Frognvalg -23

Politisk program 2023-2027

To barn går jublende på en skogssti. Foto: Øivind Haug

Frogn Arbeiderpartis partiprogram

Sammen sikrer vi et rettferdig samfunn med små forskjeller. Vi skaper mer i fellesskap, og vi fordeler rettferdig for å kunne skape enda mer. Gode barnehager og skoler, trygg og verdig eldreomsorg og et godt helsetilbud er viktige oppgaver som det offentlige skal løse. De store oppgavene skal vi løse i fellesskap. Det er vår felles trygghet.

Klimaendringer, tilflytting og fraflytting, høy levealder, ny teknologi og økt reisevirksomhet påvirker vår hverdag. Det gjør at vi må stille nye og andre krav til hvordan kommunene skal fungere. For å skape forståelse for situasjonen, men også for å få nye viktige innspill i en samhandling mellom innbyggere, folkevalgte og kommunen.

Frogn Arbeiderpartis mål er at alle barn skal vokse opp i trygghet, uansett hvem de er, hvor de kommer fra, og hvordan familien deres er satt sammen.  Kommunen har en stor og viktig oppgave i å gi alle barn og unge en trygg oppvekst hvor deres rettigheter oppfylles, hvor de opplever god livskvalitet og får kunnskap, og hvor samfunnet bidrar til å utjevne forskjeller.

• Kommuneøkonomi

Kommunesektoren skal løse sitt viktige samfunnsoppdrag ved å sørge for at kommunen opprettholder og videreutvikler gode

• Boligutvikling

Bolig er viktig for folks velferd

• Badeparken i Drøbak

Badeparken har en særstilling i Frogn samfunnet med røtter helt tilbake til 1800-tallet, og er vårt felles eie.

• Gamle Drøbak

Å bevare Gamle Drøbak sin autentiske identitet, er avgjørende for at vi skal beholde den særegne byen langs Oslofjorden

• Oslofjorden

Oslofjorden er det viktigste rekreasjonsområdet for titusenvis av innbyggere og tilreisende.

• Kultur, idrett og friluftsliv

Vi trenger kultur som utfordrer, forener og får oss til å strekke oss – som individer og i fellesskap

• Helse og omsorg

Frogn Arbeiderparti vil sikre gode velferdsordninger og sikkerhetsnett til hver enkelt innbygger.

• Kultur, idrett og friluftsliv

• Ungdomsløftet

Ungdommen er vår viktigste ressurs, og derfor må det også investeres i deres ungdomstid.

• Helse og omsorg

• Klima og natur

Kommunen har en nøkkelrolle i arbeidet med å kutte klimagassutslipp og sikre en intakt natur.

• Barn og unge

Frogn Arbeiderpartis mål er at alle barn skal vokse opp i trygghet

• Kommunevalgprogram 2023-2027

Vi skal sikre at Frogn et bærekraftig velferdssamfunn.

• Kommunevalgprogram 2019-2023

STERKERE FELLESSKAP