En snekker står med hammeren klar. Foto: Øivind Haug

Boligutvikling

Bolig er viktig for folks velferd

De fleste i Norge bor godt og eier sin egen bolig.

egen bolig. Å ha et godt og trygt sted å bo til en overkommelig pris har vært, og er fortsatt, et viktig mål.  Frogn Arbeiderparti har vært med på å legge til rette for at det kan bygges nok boliger ved at det er regulert arealer for nær 3.500 nye boliger. Dette vil bidra til å dekke behovet for boliger i lang tid framover. Det er viktig å sikre at det bygges boliger for unge barnefamilier, Det må også legges til rette for bygging av flere kommunale utleieboliger og andre boligløsninger, som for eksempel leie til eie, som kan hjelpe unge i etableringsfasen med sin første bolig og på sikt sin egen bolig.

• Legge til rette for at kommunens tomer kan brukes til prosjekter hvor boligsøkere uten tilstrekkelig økonomi får mulighet til å kjøpe en rimelig bolig, som for eksempel samarbeid med USBL eller private prosjekter som Boklok i Vestbyveien.
  • Sikre at utbyggingen av Kolstad og Byutviklingsplanen tilfører et betydelig antall boenheter med variert utforming.
  • Sikre barnevennlige omgivelser hvor grøntarealene til lek og friluftsliv blir ivaretatt
  • Sikre stabil befolkningsutvikling i Nordre Frogn ved å legge til rette for videre utbygging og vekst rundt Dal skole.
  • Arbeide for at kommunen kan inngå i partnerskap med lokale boligbyggelag og andre for å bidra til realisering av utleieboliger.

Er du enig med Frogn Arbeiderparti om Boligutvikling?