på tur i skogen

Helse og omsorg

Frogn Arbeiderparti vil sikre gode velferdsordninger og sikkerhetsnett til hver enkelt innbygger. Helsestasjon for ungdom skal ha tilstrekkelig åpningstid gjennom hele året slik at ungdommene har et tilbud når de trenger en voksen de stoler på.

Kommunen skal både forebygge psykiske helseplager, og tilby rask og god hjelp av ansatte med høy kompetanse når behovet oppstår. Alle som opplever at helsen svikter og har behov for hjelp, skal oppleve en trygg tilværelse. Eldre må få bestemme over egne liv og være en ressurs for fellesskapet. Med en økt andel eldre øker også behovet for ulike former for botilbud med oppfølging.

Frogn Arbeiderparti vil:

• Sikre at barn med alvorlig sykdom, skade eller nedsatt funksjonsevne og behov for sammensatte helse- og omsorgstjenester får hjelp fra barnekoordinator med god kompetanse.
  • Styrke hjemmebaserte tjenester og satse på økt bruk av velferdsteknologi.
  • Sikre gode og varierte tilbud innen psykisk helse hvor brukere blir sett og tatt på alvor med tilstrekkelig antall ansatte med høy faglig kompetanse.
  • Sikre tilstrekkelig antall plasser i ulike botilbud med oppfølging.
  • Legge til rette for at utskrivningsklare pasienter fra sykehusene raskt får et tilbud i kommunen.
  • Styrke demensomsorgen og aktivitetstilbudet for demente. Sikre god kompetanse blant ansatte, og god informasjon og støtte til pårørende.
  • Øke tilbudet innen palliativ omsorg.
  • Jobbe for at kommunen har et tilstrekkelig tilbud av fysioterapi og fastleger

Er du enig med Frogn Arbeiderparti om Helse og omsorg?

Takk for din tilbakemelding!

Vil du vite hva mer vi kanskje er enig om?

Takk for din interesse!

Du vil nå motta nyhetsbrev fra oss :)

Takk for tilbakemeldingen. Vi kan ikke være enige om alt!

Kanskje er det andre saker du er enig med oss i?

Se andre politiske saker